Rendiautoga välismaale sõitmine (sealhulgas Venemaale, Ukrainasse)

Eriti just suveperioodidel kasvab inimestes soov minna autoreisile kuhugile kaugemale. Kes läheb Euroopasse puhkama, kes Venemaale või Ukrainasse (või muudesse SRÜ riikidesse) sugulastele külla. Kui oma enda sõiduk on juba nii pikaks sõiduks vanaks jäänud (10 aastat või enam) või ei soovita auto müügihinda suure läbisõidu tõttu vähendada, on hea lahendus autorent.

Millega arvestada, kui minna (rendi)autoga välismaale?

  • Pange paika oma kindel marsruut ning arvestage alati rohkemate kilomeetritega. Mida pikem on sõit, seda rohkem tuleb erinevaid vahepeatuseid (ööbimiseks, söömiseks, puhkamiseks), mis võivad asuda peateelt eemal. Enamasti võib arvestada 10% suurema kilometraažiga, kui algselt planeeritud. Kuna reeglina on rendiautodega välismaal sõitmisel kilometraaž piiratud (varieerub 300-400 kilomeetrini päeva kohta, ületatud kilomeetrite eest võetakse lisatasu 0.05-0.10€ iga kilomeetri eest), siis see planeerimine aitab Teid arvestamaks reisi maksumust.
  • Reisikindlustus on kindlasti üks asi, millele tasub mõelda. Alati on õhus võimalus, et autoga võib teepeal midagi juhtuda. Rehv puruneda, mootoris tekkida tundmatu viga jpm. Sellised juhtumid on juba niigi puhkusele sõites ebameeldivad, kuid reisikindlustus aitab enamasti vähemalt mingi osa kompenseerida.
  • Suurem osa autorente pakub paremat kaskot, millel on Rentniku jaoks väiksem omavastutus. Kui minna riikidesse, kus varem ei ole sõidetud, siis on suurem tõenäosus autole vigastuste tekitamiseks. Ning tihtipeale ei pruugi süüdi olla isegi Rentnik ise. Kõige levinumad vigastused tekivad parklates, kus hooletud kaasliiklejad avavad autoukse liiga tugevalt ning sellega mõlgitakse ära Teie kasutuses olev sõiduk. Teine peamine vigastuste tüüp on esi- ja tagastange kriimustused. Kuna renditud sõiduk enamasti ei ole see, millega olete harjunud, siis tasub mõelda sõiduki kabariitidele ja vaadata, kus ja kui kaugel auto esi- või tagaosa asub. Pigem jätke manööverdades teiste objektidega suurem vahemaa. See võib teinekord võtta rohkem aega, kuid sedasi on võimalik säästa oma rahakotti. (Vaata veel: Mida silmas pidada, kui sõita võõra autoga)
  • Kuigi pea kõikidel on tänapäeval korralikud nutitelefonid, millel sisseehitatud GPS ja korralik internetipakett, siis tasub kaasa võtta ka värskelt uuendatud “vanakooli” GPS, mis toimib otse satelliitide vahendusel ja ilma internetita. Sedasi väldite erinevaid telefoniga soetud muresid (telefonioperaator ei toeta antud riigis soodsat internetti, telefoniaku ei pea vastu jms) ning vajadusel saate lihtsalt GPSi panne esiklaasi külge ja rahulikult sõitu jätkata.
  • Kui minna autoga välismaale talvel, siis tuleb arvestada, mis tüüpi rehvid autol all on. Keskmine eestlane on harjunud, et naastrehvid on talveperioodil ainuke väljapääs ning lamellrehvide poole ei vaadatagi. Kuid meie läheduses on riike, kus naastrehvid on üldsegi keelatud ja tohib sõita vaid lamellrehvidega. Naastrehvid on keelatud:
    -Poolas,
    -Bulgaarias,
    -Saksamaal,
    -Tšehhis,
    -Ungaris,
    -Hollandis.

    Kui Teie sihtkoht hõlmab ühte või mitut varemmainitud riiki, siis kindlasti otsige endale lamellrehvide sõiduk, kuna kohalikud politseinikud võivad juba naastrehvi heli kuuldes Teid kinni pidada ja krõbeda trahvi kirjutada.

Millised on SRÜ riigid ja mida see autoga reisimisel tähendab?

SRÜ riikidesse sõitmiseks peab olema autojuhi nimi autodokumentides. Teiseks tuleb teha sõidukile spetsiaalne SRÜ kindlustus, kuna tavakindlustus seal toimunud juhtumeid ei hüvita. SRÜ riigid on näiteks: 
– Venemaa
– Valgevene
– Ukraina

Kui on soov sõita nendesse riikidesse rendiautoga, siis rendifirma tegeleb dokumentide vormistamisega ise (nime lisamine autodokumentidesse, kindlustuse muutmine). Toimingute eest võetakse tasu 120€.

Et SRÜ riiki autorendi sõidukiga minna, tuleb reeglina teostada ettemaks dokumentide vormistamise eest ning saata koopia juhiloast, mis on vajalik nime lisamiseks dokumentidesse.